(500) Days of Summer (2009)


(500) Days of Summer este un film apărut în toamna acestui an. Marc Webb își face astfel debutul în cinematografie prin intermediul acestui film. Până acum nu este cunoscut publicului larg decât prin intermediul câtorva videoclipuri. Așadar ar trebui să-i urăm mult succes pe viitor.

Filmul nu a reușit să mă impresioneze, lucru destul de ciudat ținând cont de reacțiile pozitive pe care le-a atras. Unul dintre motive ar fi povestea prea banală pentru gusturile mele. Când am citit tag line-ul acestui film, „This is not a love story, it is a story about love”, mă așteptam la altceva. Am crezut că dragostea va fi prezentată dintr-o perspectivă nemaiîntâlnită până acum. Dar asta nu s-a întâmplat. Povestea mi se pare extrem de cunoscută și foarte plictisitoare. Pe parcursul filmului am avut deseori senzația de deja-vu. Pe lângă asta întâmplările erau destul de previzibile și nimic din desfășurarea filmului nu m-a surprins.

De altfel acest film nu face altceva decât să-mi confirme teoria cum că Hollywood-ul a epuizat subiectele filmelor, iar acum a început să recicleze scenarii mai vechi.

Cu toate acestea filmul are și câteva plusuri. Includ aici animațiile grafice folosite de regizor (care probabil s-a inspirat din videoclipurile pe care le-a filmat până atunci). Prestația lui Zooey Deschanel m-a surprins, mai ales pentru că n-am mai văzut-o până acum într-un film în care să joace rolul principal. La cei 29 de ani ai săi s-ar putea ca în sfârșit să fie remarcată. Revenind calitățile filmului aș vrea să atrag atenția asupra coloanei sonore, aceasta cuprinzând artiști precum Regina Spektor, The Smiths, Wolfmother, dar și Carla Bruni.

Dacă am pomenit de Zooey Deschanel cred că ar fi bine să precizez și o parte dintre ceilalți actori: Joseph Gordon-Levitt, Geoffrey Arend și Chloe Moretz. Cu siguranță niciunul nu vă sună prea cunoscut, dar majoritatea sunt tineri, și implicit la începuturile carierei. În orice caz fiecare și-a dus la îndeplinire rolul cu succes.

În concluzie acest film nu este ceea ce vrea să pară, dar nici nu este extrem de dezamăgitor. Eu nu cred că l-aș recomanda cuiva însă. Dacă vreți să vedeți un film nou și bun, atunci v-aș sfătui să urmăriți Shrink ori State of Play.

Nota IMDB: 8.2

Nota Rotten Tomatoes: 8.7

Nota Movie Feeds: 6

  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

